Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Monday, May 05, 2008

Bröllopsbestyr


Mitt alldeles underbara pärlhalsband

Ännu en sak att klicka av på listan - halsband beställt. Och grannen/frisören har gjort en första provuppsättning med det superfina löshåret som är nästan exakt som min hårfärg. Trodde väl aldrig att den taniga lilla korven med löshår skulle kunna bli en stor och fin kanelbulle. Magiska mammelucker som håller in min mage och mina lår är lånade av annan granne samt korsett som jag kan ha om jag inte hittar en bättre. Måste fråga mamma om hon har ett par örhängen jag kan låna... har för mig att hon har ett par diamantörhängen som är jättefina. Vad mer behövs??? Kanske ett armband? Får se om jag har nåt pärlarmband eller om mor kan bistå med även det. STRUMPOR måste ju köpas. Och såklart ngt mer raffigt än hudfärgade underkläder till bröllopsnatten. Sedan måste ju bångstyriga morföräldrar på båda sidor bemötas på ngt sätt nu när hela deras värld rasar samman då vi "bara" ska ha en fest på kvällen. I knew it! Vi skulle ha gift oss i smyg nånstans!!!

No comments: