Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Wednesday, February 03, 2010

Dagens träning

Okeyyy, guru! Here we go... Jag gjorde som du sa och simmade inte direkt efter maten och genast blev hållet bättre. Vad skulle jag göra utan dina kloka råd, oh fitness-guru?

Kl 06.05 satte jag första foten på löpbandet på Friskis. Det som var så förvånande var att jag inte var helt ensam i gymmet utan alla löpband var upptagna (!). Sprang 4 km och upptäckte att jag är jävligt kobent (när jag såg min spegelbild i fönstret). Därefter lite biceps, triceps, rodd, axlar, mage. Inga sneda magövningar eftersom jag nog har dragit till en muskel i magen. I duschen träffade jag en lika morgonhurtig kollega. Vi kanske borde samordna oss och träna tillsammans o sen äta frukost på Friskis.

Ett annat konstigt fenomen i gymmet är alla dessa killar som tränar i foppa-tofflor och hawaiishorts. Försöker dom se ut som "gymmet är mitt andra hem så jag känner mig så avslappnad att jag har jävelfula shorts och tofflor" eller vad?! Måste utredas.

No comments: