Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Friday, December 19, 2008

Näääästan färdigt

Nu kommer jag att låta som en sådan där äcklig människa... men det bjuder jag på. Alla julklappar är inhandlade sedan flera veckor tillbaka. Granen är klädd sedan en vecka. Jag har tagit det årliga julbadet. Vad fan ska jag göra nu??? Umgås med mina underbara barn och min hunkiga man kanske... Precis det som julen är till för!

Det finns en (eller kanske flera) fördel med att handla alla julklappar i november - man glömmer nämligen bort vad man har köpt till folk och kommer därför att bli lika överraskad som dom själva. Jag kan inte riktigt komma ihåg hur den grejjen jag har köpt till min mor ser ut. Det ska bli spännande.

I år har ca 1/3 av alla julklappar inhandlats via nätet. Nästa år ska jag satsa på 100 %-ig näthandel och slippa trängas med alla galna julklappshandlare på stan.

No comments: