Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Sunday, December 21, 2008

Präktighetsvarning

Jag har lagt in sill (löksill och sherrysill) vilket jag fått mycket gliringar för av en väninna. Så jäkla präktigt vet jag inte om det är... Särskilt inte när löksillen gjordes av Abbas fantastiska uppfinning 5-minuterssill.

Till på köpet har jag gjort supergod köttfärslimpa smaksatt med dijonsenap, dragon och sherry. Glömde dock bort att den skulle vara inne i ugnen i en timme så barnen fick äta ICA's köttbullar till potatisen och såsen istället. Karlsloken fick vegetariska schnitzlar.

Idag gick vi långpromenad i solskenet hela familjen. Barnen som bara sovit 5-6 timmar inatt packade vi in som små kåldolmar i filtar i deras vagnar. På vägen hem gick vi inom 4H-gården och höll på att aldrig komma därifrån pga ett par väldigt sociala getter.

Nu ska jag ta mig an en ny säsong av Ugly Betty. En jävla jobb, men någon måste göra det!

No comments: