Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Friday, February 06, 2009

Enköping T&R

Har varit lite stressad på sistone och inte hunnit skriva så mycket. Massvis att göra på jobbet i början av veckan. I tisdags kom min mamma och sov över för att jag skulle åka till Enköping på möte svintidigt. Kl 05.20 plockade taxin upp mig och körde mig till Sturup. Kl 09.15 var vi framme i Enköping och det kändes preciiiiis som om jag hade varit vaken jättelänge. Konstigt... Jättegivande att få träffa alla dom andra miljösamordnarna i FM eller långt ifrån alla var ju där eftersom varje förband bara fick skicka en. På kvällen hade vi middag och mingel. Ny chef har högkvarterets miljöavdelning fått också. Han var en sån där bra chef som bara militärer som inte är så militäriska kan vara. En bra boss is hard to find! Kl 22.30 stupade jag i säng. Upp tidigt nästa morgon för att fortsätta med mötet. Kl 13 gick tåget från Enköping. 6 timmar senare var jag hemma. Svårt att sova på tåget eftersom ett gäng fulla ingenjörer från Chalmers hoppade på efter ett tag. När jag kom hem var barnen, till min stora glädje, vakna! Åhhh, som jag har längtat! Vi gosade i sängen allihopa i en timme. Sedan somnade stora E på min mage medan jag tittade på "Du är vad du äter".

Idag är jag ledig och vi har varit på Öppna Förskolan. Det var jättekul. Flera av barnen som brukade vara där när stora E var liten hade nu fått småsyskon och var där. Vad skönt det var att vara där med hyfsat stora barn. Dom sysselsatte sig själva och jag kunde dricka kaffe i lugn och ro. Dom hängde med i sångerna och danserna och sprang inte runt som skottspolingar. Vi kommer nog att hänga där på fredagar framöver.

1 comment:

Anonymous said...

Dåligt med bloggande tycker jag... ;)