Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Sunday, April 11, 2010

Se sig omkring lite...?

Nästa lördag måste det åkas till skogs. Det har jag bestämt precis just nu utan att förankra det hela med min familj. Idag sa lilla E att en buske ute på gården var en skog (!). Håller mina barn på att bli sådana citykids? När vi var i Skåne i påsk och skulle åka till bokskogen i Torup sa stora E "Åhhh, ska vi åka till en riktig skog?". Visst det är rätt soft och bekvämt att hänga här på gården och i Friaredalen men någon riktig skog är det ju inte. Skog ska dom få tills dom storknar! Kanske ta med lite matsäck och en filt. Jag tänker mig att vi vuxna kan ligga på en filt medan barnen springer och plockar blommor och sysselsätter sig själva. Jag har en hemlig plan och det är att besöka länets samtliga naturreservat. Det lär ju bli fullt upp samtliga helger ett tag framöver i så fall.

No comments: