Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Tuesday, March 10, 2009

No more jävla välling

I lördags åkte jag och stora E tåg till Hässleholm för att hälsa på J, lille T och stora S. Så himla mysigt att vara ute på äventyr bara vi två. En 3-åring är sjukt lätt att ta med sig överallt. Det är bara att packa hennes lilla röda ryggsäck så är hon redo för allt. Lille T och stora E lekte jättefint tillsammans. Tidigare har det varit en del kiv men det verkar som att båda har kommit i en mycket behaglig ålder. Stora S kom hem efter ett tag och tog på sig rollen som lekledare åt de båda 3-åringarna. Sedan fick vi supergod lasagne och GODIS. E var i himmelriket! S & T äter inte välling så det fick inte E göra heller. Istället drack hon yoggi med sugrör. Denna goda vana har vi fortsatt med och det har gått hur bra som helst. Inget tjat efter välling utan hon vill ha "stora-barns-yoggi". Lilla E får fortsätta med välling ett tag till. Hon har ju aldrig varit lika fixerad som stora E. Hon går ändå och lägger sig efter stora E så då kan hon få i smyg.

Jag är ledig idag istället för på fredag vilket kanske är tur eftersom jag ändå känner mig ganska krasslig. Det tar aldrig slut! Först influensa, därefter halsfluss och sedan direkt en dunderförkylning. Och det är bara mars!!! Jag slår vad om att om vi hade flyttat från kollektivet så skulle vi halverat våra sjukdomstillfällen. Man är sjuk tillräckligt ofta när man har barn på dagis så man behöver inte bli dubbelt exponerad för alla äckliga virus. Min dröm är att flytta från kollektivet och sätta barnen på ur-och-skur-dagis. Då kommer vi aldrig vara sjuka och dansa omkring av lycka hela tiden.

1 comment:

Gabriel said...

Det var dags. Och det verkar ju gå hyfsat.