Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Saturday, March 14, 2009

Skiten

Da shit! Fick tipset om att lösa några teskedar Vicks VapoRub i hett vatten och inhalera ångorna för att få bort allt jävla snor ur bihålorna. Fy katten, vad ont det gjorde i ögon, näsa och svalg! Men sedan rann det som en norrlandsälv. Fast när jag vaknade imorse så var det lika illa igen. Dagens projekt städa och/eller gå ut med barnen kändes helt oöverstigligt. Så barnen fick, som tur var, vara hos min kära mor. Så kunde vi städa lägenheten. Det tog ungefär 5 timmar. Varje gång jag böjde mig ner och reste mig igen så kändes som om huvudet skulle explodera. Jag vågar inte köra bil för när jag minst anar det får jag lock för ena örat och blir helt yr i bollen. Följde iallafall med G och hämtade barnen hos mamma. Köpte pizza och glass på vägen hem. Sedan var vi barnvakt åt min chefs 10-åriga dotter. Hon blev nog lite chockad över alla pussar och kramar hon fick av stora och lilla E. "Ska vi göra popcorn, stora E?" "Anna ska göra popcorn. " "Jag vill sova med Anna." "Anna vill också dricka yoggi med sugrör." Und so weiter. Stora tjejer är jäkligt populära hos min småtjejer helt enkelt.

Det som var mest anmärkningsvärt med hela kvällen var att G satt i soffan och tittade på melodifestivalen så länge Anna var här. Så fort hon hade åkt så däckade han i soffan. Han vaknade till för en stund sedan och undrade "vilken jävla skitlåt vann nu då?". Haha!

No comments: