Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Thursday, January 29, 2009

En vanlig dag på jobbet

Detta hände på mitt jobb idag: vi genomgår en omorganisation och folk flyttar som galningar. Vissa flyttar till andra byggnader och en del flyttar inom samma hus. En person (vi kan kalla honom G), skulle idag flytta sin bokhylla men tänkte att det verkade onödigt att ta ur alla böcker och papper och lastade istället upp sin belamrade hylla på en säckakärra. Han klarade sig med hjälp över tröskeln men 5-10 sekunder därefter går ngt snett. Ett BRAK som hörs i hela huset följs av alla skånska svordomar du kan tänka dig. Ett givet samtalsämne till fikat. Jag fnissar fortfarande när jag tänker på det. Varför är det så förbenat roligt när folk ramlar och/eller slår sig?

Jag har idag både lyckats hinna med att bli stoppad av polisen och fått blåsa och visa körkort samt gått på akupunktur. Träffat mina små sötnosar har jag däremot inte hunnit göra så mycket. Men fredag = ledig dag så imorgon får vi ta igen det.

No comments: