Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Saturday, January 10, 2009

Jag å Spotify forever

Nu har jag äntligen fått min Spotify-inbjudan!!! Jag är så glad! Håller på för fullt att skapa en januari-playlist. Än så länge innehåller den:

"I'll be gone" - Broder Daniel
"What have I done" - Anna Ternheim
"Fix you" - Coldplay
"Everywhere with helicopter" - Guided by voices
"300 slow days in a row" - Marit Bergman & Tityo
"Lights and music" - Cut Copy

Åhhh, det här är så himla kul! Familjen sover och jag får göra playlists ifred i sällskap av en folköl. Kan det bli bättre än så här?!

3 comments:

Badkarl said...

Och vad är spotify? Nolla från landet vet vad tracks är...
Men Det snurrar i min skalle med Familjen borde vara med på allas lista!

Caroline said...

Spotify är (har en snubbe på jobbet förklarat för mig) streamad musik via nätet. Man söker efter låtar och gör en playlist precis som i typ Winamp eller Windows Mediaplayer. Skillnaden är att man inte har låten i sin dator som en mp3:a som man kan lägga var man vill. Lite dumt... men helt lagligt. Gäller att passa sig när Ipred-lagen träder i kraft. I jämförelse är FRA-lagen tämligen tandlös!

Badkarl said...

du skickar förstås en invite till mig ;)