Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Tuesday, January 20, 2009

Tisdagskväll

Klockan är 20:02. Båda barnen sover. Mannen är iväg och nördar sig (spelar rollspel). Man tror nästan inte att det är sant. Jag har egentid!!! Jag vågar nästan inte ens tänka det högt för då kanske ett barn vaknar. Detta innebär att jag kan sitta och läsa bloggar helt ostört. Men vad ska jag läsa när jag läst alla nya inlägg bland mina favvobloggar (se nere i högra kanten)??? Bra bloggar is hard to find. Jag är fullständigt ointresserad av Ebba von Sydow, Blondin-Bella, Sofis mode å vafan dom nu heter. Jag tycker att det är mycket synd att Mia Skäringer har lagt ner sin blogg på Amelia. Den hade ju trots allt mottot "100 % pumpsfri". Det var så befriande att läsa om hennes härliga kaos med massor av kids på en skärgårdsö.

Här kan man läsa om vad Ebba önskar sig i julklapp. Jisses! Hon önskar sig nästan enbart skönhetsprodukter och kläder. Att hon önskar sig böcker... är väl lite overkill. Moahahaha!!!! Vad jag önskade mig? Snälla barn och fred på jorden.

1 comment:

Anonymous said...

Hej carrå! Jag har oxå en blogg, men vet inte hur intressant den är men kika in om du vill :-). Blir ju mest om Bianca o vad vi hittar på om dagarna... Kul att läsa om er här! Ska bli skoj att träffas på Jessis 30-års fest! Ha en skön kväll nu när du har egentid. Kram Johanna