Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Saturday, January 17, 2009

Laktos å jag - inte en så bra idé

Idag har jag fått bekräftat ännu en gång hur dumt det är att äta mjölkprodukter. Har käkat laktosfritt i snart en månad och mått som en prinsessa. Jag kan inte fylla upp en lastbil med biogas längre utan kanske bara en liten, liten moped. Inte heller har jag fått frågan om det är dags för ett tredje barn fullt lika ofta på sistone. Men idag var vi hos G's mormor som tycker att jag är en sån rejäl tösabit som inte tackar nej till kakor och självklart kunde jag inte tacka nej till en mandelmussla med grädde och sylt, vanlig mjölk i kaffet, bregott på mackan, gräddsås till kycklingen. Ja ni hör varthän det barkar. Energikrisen är löst! Biogasfabriken är igång igen. Jag kunde inte följa med ner i kollektivet och käka middag ikväll för jag trodde att jag hade fått maginfluensa. Mådde så jäkla illa och gasade som en tysk Trabant. Magen fick väl en chock efter en månads drömtillvaro. Hädanefter får jag helt enkelt ta med mig min egen mjölk. Och jag har ett gott skäl att tacka nej till alla bakverk som trycks ner i min hals av makens mormor (och andra äldre släktingar) och behöver således inte uppbringa någon som helst självdisciplin. Jippa!!!

No comments: