Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Tuesday, May 04, 2010

Diskmaskinsföljetongen avslutad

Äntligen! Nu funkar min diskmaskin igen! Ringde den här pajsaren som kom och fixade den. Det satt skräp i slangen precis där slangen ansluter till vattenlåset. Fyyyy fan vad det luktade när han öppnade diskmaskinen. Det stank äggfis i hela lägenheten ett bra tag. Vattnet har ju stått i diskmaskinen i ca en vecka. Fick lära mig att man ska hälla en påse citronsyra i diskmedelsfacket för att rengöra maskinen. Efter det så försvann doften. Sprayade hela lägenheten med doftspray för säkerhets skull. Man vill ju inte att det ska lukta anal hemma...

Jag och tjejerna lagade köttbullar, kokt potatis och brun sås idag. Lilla E åt 7 köttbullar! Jag åt 5. Efter att ha gjort matlåda tills imorgon finns det ca 25 köttbullar kvar. Vad skönt! Imorgon skulle man kunna äta köttbullar, tomatsås och ris. Så kan man leka med Barbiedockor istället för att laga mat.

Flyttade in stora E's säng i lilla E's rum igår. Jag är inte så stark men jag är jävligt envis! Dom vill ju ändå alltid sova i samma rum och jag är så infernaliskt trött på att släpa madrasser hit o dit. Det blev faktiskt jättemysigt. Funkade jättebra med läggningen igår och idag. Först så ligger vi ett tag i lilla E's säng allihopa och läser böcker. Efter ett tag så tröttnar stora E på att trängas och går och lägger sig i sin egen säng och somnar. Hur bra som helst! Hittills så har stora E smugit in till mig på natten men nu har dom bytt så att lilla E kommer tassande fram mot morgonkvisten. Sååå himla mysigt! Hon bara kryper ner och somnar om. Gos gos gos!

I morse fastnade mina jeans i dragkedjan på ena stöveln. "Satan", sa jag då. "Man får inte säga satan, mamma" säger stora E då. "Nej, det får man ju inte. Vad kan man säga istället då?". "Aj som fan får man säga då, mamma." Hahaha! Det är så svårt att inte skratta ibland...

No comments: