Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Thursday, May 06, 2010

Vårruset

Igår var det dags för det jag och kollegorna tränat för så länge, not. Vårruset! Alla hade nog ambitionen från början att det skulle vara ett träningsmål men jag var i gott sällskap med mina 3-4 jogginturer. En hade till och med laddat med en vecka i Toscana fylld av mat och vin. ;) Efter 3 km fick jag håll så att jag knappt kunde springa upprätt så jag var tvungen att gå kanske 500 meter. Det kändes som att det gick hur långsamt som helst. Mitt mål har varit att komma under 30 minuter. Kändes som att det tog 45 minuter minst. MEN jag gick in på 27,2 minuter!!! Och hade dessutom kraft kvar att spurta i slutet. Nu grämer jag mig som sjutton att jag inte fortsatte kämpa fastän jag hade håll. Jag borde ju vara glad att jag fick så bra tid. Förra året fick jag 36 minuter. Fast då var jag betydligt mer otränad än nu. Efteråt fick man en stor picknickkorg fylld med potatissallad, färskost, olika skinkor, leverpastej, yoggi, cider, bröd, choklad m.m. Fast vi picknickade inte så länge eftersom det var sjukligt kallt. På vägen hem träffade jag lilla E's dagisfröken A-C. Hon hade också varit med. I'm chocked! Sedan gick jag hem och duschade asvarmt i en halvtimme. Sedan doink och zzzzzzzzzzzzzz.

1 comment:

Anonymous said...

Vad duktigt att orka springa 5 km..Vet inte om jag hade haft den orken, haha!