Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Friday, May 21, 2010

Världens bästa playlist

Jag har fått i uppdrag att göra en playlist till en fest imorgon. Jag är hedrad. Undrar om uppdragsgivaren anade att göra playlists är en av mina favoritsysselsättningar? Så jefla kul iallafall! Har fått ihop en 40-50 låtar än så länge. Om man gör sin Spotify tillgänglig på Facebook och råkar vara kompis med mig på Facebook så kan man ta del av alla mina fabulösa playlists. Rekommenderas!

Just nu sitter jag och snöar in på gamla låtar... T ex Randys skiva "The human atom bombs". Kanske ska lyssna på "The shape of punk to come" med Refused och minnas tiden då jag helst inte ville göra något annat än att släppa ut minkar. Veganism och rödstrumpeminnen. Ilska gentemot samhället framförallt tror jag. Refused har en så jävla bra textrad: "Rather be forgotten than remembered for givin' in". Det funkar fortfarande... Eller "I've got a bone to pick with capitalism and a few to break". Not so much, va? Jag är ju värsta kapitalistjäveln nu jämfört med då. Blir väl så när man börjar tjäna egna pengar. Men hjärtat sitter på vänster sida och blodet är rött och vad man brukar säga...

Har förresten varit ute i Strömsbergsskogen och sprungit en runda efter jobbet. Helt perfekt springväder! Lite fuktigt och ganska varmt. Då mår lungorna bra! Gick faktiskt skitbra trots att det är så jäkla backigt där. Lerig blev jag. Måste nog försöka tvätta av mina skor lite.

En annan nyhet för dagen är att jag har slagit till med min årliga klippning. Jag är inte alls nöjd, känner mig naken. Känns som att jag inte har ngt hår kvar. Jag tog inte så mycket på längden men frisören klippte upp mycket och tunnade ur. Fast det fixar sig nog snart. Mitt stora problem är annars att jag har för mycket hår. Det blir som en svamp eller ett paraply. Det var kanske en eller två på jobbet som märkte att jag klippt mig så så farligt kan det inte vara... Det blev iallafall helt silkesmjukt. Men jag märkte när jag satte upp håret inför springturen att hästsvansen blev helt lite och fjösig. Imorgon innan jag ska på fest ska jag fixa till håret så som JAG vill ha det!

No comments: