Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Wednesday, May 05, 2010

Neil å jag igen

Jag har börjat lyssna på Neil Young igen. Har inte kunnat det sedan pappa dog eftersom det var hans favoritartist och vi spelade Neil när pappa dog. Det är så jävla bra! Fast det dröjer nog innan jag kan lyssna på "Like a hurricane" igen. Den hade vi på begravningen. Jag minns när jag, pappa och hans fru satt och lyssnade på den och pappa berättade hur han ville ha det på sin begravning. Kan inte ens tänka på det utan att börja gråta...

Det hände en sjuk sak på dagen då det var 5 år sedan pappa dog (den 27 februari). Jag var på Ica Maxi och gick omkring o handlade o tänkte på pappa och var lite ledsen. Då började en Neil Young-låt spelas inne på ICA Maxi. Jag är ju inte så andlig av mig men det kändes som att pappa ville veta att han tänker på mig också.

No comments: