Om mig

My photo
Mamma, feminist, ex-fru, väninna och så mycket mer.

Saturday, May 01, 2010

Noll

Det positiva och negativa väger upp varandra just nu, känns det som. Kanske att det börjar svänga lite mer åt det positiva hållet... vi får väl se.

Ngt som är jäääävligt negativt är att jag har slarvat så in i bängen med träningen de senaste två veckorna. Har bara tränat en gång denna veckan. Iofs väldigt hårt (träningsvärken har nästan precis släppt). Ska ta en riktig genomkörare på Friskis imorgon när barnen är hos sin fader några timmar. Tänkte kanske byta gym och börja på Atlantis till hösten. Har en polare som kan fixa special price only for you. Det är alltid så jävla mycket folk på Friskis om man inte är där kl 6 på morgonen eller efter kl 20 på kvällen. Atlantis har ju dessutom en relaxavdelning som har fullständiga rättigheter så man kan träna och sedan ta en iskall bärs i poolen. Är dock lite rädd att det bara är en massa spännisar som tränar där... fast it-tjejen på jobbet som försöker värva mig hela tiden är ju inte så speciellt spännig. Hon är verkligen på alltså... hon har på ngt sätt lyckats få till ett erbjudande så att jag kan börja träna där nu och börja betala i juli när mitt Friskis-kort går ut. Svårt val... polarens polare kan fixa så att jag får träna för studentpris.

Har precis chattat med en gammal kollega från Försvarsmakten i Skåne. Hehe, han är så kul! En obstinat militär som på fritiden är nudist och tillverkar shabby chic-möbler med sin fru. Åhhhh, vad jag saknar alla! Helt otroligt vad många jag ändå lyckats hålla kontakten med. Det blir många att hälsa på i sommar. Det är mycket jag inte saknar med försvaret men kamratskapen och att man ställer upp för varandra i vått och torrt saknar jag jäkligt mycket. Om man skulle råka yppa att bilen behövde nya däck så var det i princip fixat inom några timmar. Man fick ju dock stå ut med att ständigt bli kallad för snäckan, hjärtat, pinglan, pärlan etc och att alltid skrika sig blå för att ngn skulle lyssna. Men det är sådant som man glömmer efter ett tag...

Nää, nu ska jag sova gott i min nya säng.

2 comments:

Midori said...

Funderar med på att börja träna..Efter sommaren tänkte jag börja på gym. Funderar på att betala för en månad bara för att testa på. Man får la se hur man gör! Har ju munksjön och pilatesbollen än så länge ;)

Caroline said...

Man kan ju köpa ett 3-kort på Friskis. De pengarna får man tillbaka om man köper ett annat kort sedan...